پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228054
کانديداها در مناظرات برنامه عملي براي فضاي علمي کشور ارائه دهند/رکود، اشتغال در کشور را به چالش کشانده
تاریخ انتشار : 1396/02/16 19:31:57
نمایش : 1032
رئيس سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري کشور گفت: متاسفانه هيچ صحبتي از فضاي کشور در مناظرات نشد و اين نشان از آن دارد که نه دولت فعلي در چهار سال گذشته اقدامي در اين زمنيه داشته و پيشرفتي حاصل کرده و نه ساير کانديداها برنامه‌اي براي پيشبرد اهداف علمي در چهار سال آينده دارند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسين قدياني رئيس سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري کشور در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: مشکل جامعه ما اين است که نظام آموزش عالي ما و آموزش و پرورش متناسب با فضاي تئوريک انقلاب اسلامي نيست به همين دليل شاهد تناقفض و تضادهايي در اين زمينه هستيم.

وي با بيان اينکه متاسفانه با يک تاخير زماني هرآنچه در غرب توليد مي‌شود در دانشگاه‌ها بازگو مي‌گردد، بدون اينکه در مورد آن بررسي دقيق انجام شود که آيا موضوع ارائه شده متناسب با نياز فرهنگي ما هست يا خير افزود: در حال حاضر بيش از ۴ ميليون و ۷۰۰ هزار دانشجو و بيش از ۲۰ هزار عضو هيئت علمي داريم ولي هنوز براي مشکلات اقتصادي راه حل دقيق و بومي نيافته‌ايم.

در دانشگاه‌هاي ما روش‌هاي غربي پياده‌سازي مي‌شود

قدياني با اشاره به اينکه متاسفانه در دانشگاه‌هاي ما روش‌هاي غربي پياده‌سازي مي‌شود اضافه کرد: با وجود گذشت بيش از ۳۵ سال از انقلاب اسلامي در بانکداري، بورس و معاملات موفق نشديم و اين نشان‌دهنده ناکارآمدي در نظام آموزشي در مباحث اقتصادي است که به فرهنگ و جامعه ما گره مي‌خورد.

رئيس سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري کشور تاکيد کرد: ما براي هر اقدامي، نظريه تئوري نياز داريم، اما درجاهايي که بايد وارد ميدان شويم و مباني نظري را در معرض ديد بگذاريم اقدامي صورت نگرفته است.

وي با تاکيد بر اين نکته که فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي فني با نياز بازار کار کاملا متفاوتند و اين در حاليست که خروجي دانشگاه را با آموزش‌هاي تکميلي وارد بازار کار کرده تا بتوانيم اين مشکل را حل کنيم خاطرنشان کرد: اشتغال و کارآمدي افراد متخصص محصول دو موضوع آموزش، محيط کار است که از هر دو ما آسيب مي‌خوريم.

آموزش نياز به تغييرات اساسي دارد

رئيس سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري کشور با بيان اينکه در گام نخست در آموزش وضعيت نامطلوب بوده و بايد تغييراتي اساسي با فرآيند آموزش داخلي ايجاد کنيم تا خروجي با کارايي بالا براي‌مان به ارمغان بياورد.

وي با اشاره به اينکه در کشور محيط کار ناسبي براي جوانان وجود ندارد گفت: وقتي رکود در فضاي اقتصادي وجود دارد و بنگاه‌هاي اقتصادي عمدتا در رکود به سر مي‌برند چه مي‌توان کرد.

چرا در مناظرات کانديداها هيچ اشاره‌اي به فضاي علمي کشور نشد؟

قدياني به مناظره کانديداهاي رياست جمهوري در روز گذشته اشاره و اضافه کرد: متاسفانه هيچ صحبتي از فضاي کشور در مناظرات نشد و اين نشان از آن دارد که نه دولت فعلي در چهار سال گذشته اقدامي در اين زمنيه داشته و پيشرفتي حاصل کرده و نه ساير کانديداها برنامه‌اي براي پيشبرد اهداف علمي در چهار سال آينده دارند.

رئيس سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري کشور در انتها بيان داشت: متاسفانه شاهد آنيم که فضاي مناظرات به فضاي دعوا مبدل شده است و دولت مستقر مي‌خواهد بگويد علي‌رقم خلف وعده‌ها در ميان راه قرار گرفته و براي تکميل کارهاي خود به زمان نياز دارد و کانديداي ديگر نيز در همين موضوع مدام نقد مي‌کنند درحالي که بهتر است مناظرات به سمت ارائه برنامه‌ها پيش رود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html